II. Uluslararası İstanbul Sempozyumu: Yabancı Dil Olarak Arapçanın Öğretimi “Aydınlarma ve Parametreler”

ضيوف المؤتمر

Anasayfa

II. ULUSLARARASI  İSTANBUL SEMPOZYUMU: YABANCI DİL OLARAK ARAPÇANIN ÖĞRETİMİ

“AYDINLATMA VE PARAMETRELER”

Uluslararası İstanbul Yabancı Dil Olarak Arapçanın Öğretimi Sempozyumu, geçen yıl birincisinin başarıyla gerçekleştirilmesinin ardından bu yıl ikincisi düzenleniyor. Geçen yıl düzenlenen sempozyumun en önemli önerileri arasında şunlar yer almaktaydı:

“Sempozyum araştırmacıların bir araya gelip tecrübe ve birikimlerini birbirleriyle paylaşabildikleri ilmi akademik bir buluşma noktası olması adına senelik olarak düzenlenmelidir. Zira senelik olarak Arapça öğretimi çerçevesinde farklı meseleleri merkeze alarak düzenlenen bu sempozyumlardan özelde İstanbul ve Türkiye, genelde ise dünya çapında Arapça öğretimiyle ilgilenen kişi ve kurumlar büyük ölçüde istifade edecektir. İleride yapılması planlanan sempozyumların teoriden daha çok uygulama sahasına yönelmesi gerektiği sempozyumun öne çıkan önerilerinden diğer biriydi.”

    İstanbul Araştırma ve Eğitim Vakfı (İSAR), İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Üsküdar Belediyesi'nin işbirliğiyle 8 - 9 Ekim 2016 tarihlerinde  ikincisi düzenlecek olan bu sempozyumda mezkur öneriler doğrultusunda  sempozyumun ana başlığı uygulama sahasına daha çok yönelmek adına “Aydınlatma Ve Parametreler” olarak belirlendi. Bu şekilde araştırmacı ve ilgililer, Arapça öğretmenlerinin bu alanda karşılaştığı sorunların çözümüne ışık tutan en ideal ve pratik yaklaşımlar noktasında aydınlatılacaktır. Sempozyum kapsamında teoriden uygulama sahasına yönelmenin daha sağlıklı olması açısından sempozyumun akabinde bu alanda uzman kişilerin kendi tecrübelerini, düşünce ve fikirlerini sunacağı çalıştaylar düzenlenecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

محاور المؤتمر

Sempozyumun Konuları

1) Dört Temel Dil Beceri Eğitimi

Dört temel beceri olan; Okuma, Yazma, Konuşma ve Dinleme temelli öğretimin karşılaştığı sorunlar ve çözümlerine yönelik araştırmalar.

Sarf, Nahiv Ve Arapça

Fonetik, kelime, Sarf, Nahiv ve Belagat öğretiminin karşılaştığı sorunlar ve klasik yöntem ile modern yöntemin karşılaştırılması ve bu sorunların çözümü çerçevesindeki araştırmalar.

2) Eğitim Ve Öğretim Materyalleri

Yabancı dil olarak Arapçanın öğretiminde kullanılan kitaplar ve kullanılan tekniklerin temelleri. Bu noktada araştırmacı çalışmasını Arapçanın eğitim ve öğretiminde kullanılan yaygın bir kitap silsilesi üzerine yoğunlaştırabilir. Aynı zamanda araştırmacılar çalışmalarını bir kitap gurubu ve bahsi geçen yöntem ve araçların değerlendirilmesi ve bu değerlendirme standartlarının karşılaştırılması üzerine de yoğunlaştırabilirler.

3) Seviyeler Arası Geçiş

Öğrencilerin seviyelerine göre takviye edilmesi ve ilk seviyeden orta seviyeye, orta seviyeden ileri seviyeye ve bu seviyeden de son seviye olan ileri derecede iyi seviyeye geçişi çerçevesinde yapılan çalışmalar.

4) Eğitim Ve Öğretim Teknolojileri

Dil eğitimi ve öğreniminde teknolojinin işlevselliğini ele alan araştırmalar.

5) Sınavlar Ve Kriterler

Taksonomik Sınavlar, Başarı Sınavları, Yeterlilik Sınavları ve uygulanma sahaları üzerine yapılan çalışmalar.

6) Program Yönetimi, Değerlendirilmesi Ve Kalite Kıstasları

Arapça eğitim programlarının değerlendirme ölçütleri ve değerlendirme yöntemleri ve bu noktadaki kalite standartları çerçevesindeki çalışmalar.

7) Ara Dil Ve Tercüme

Ders kitaplarında ve sınıflarda Ara Dilin aktif bir şekilde kullanımına yönelik karşılaştırmalı araştırmalar.

8) Dili öğretenin Yeterliliği, Seçilmesi, Eğitimi ve Değerlendirilmesi.

Arapça öğretmenlerinin, yeterliliği, uzmanlık etkinliği, eğitilmesi ve geliştirilmesi.

 

 

مواعيد مهمة

Önemli Tarihler:

Araştırmacıların tebliğ özetlerini ve özgeçmişlerinin teslim etmeleri için son tarih: 15.03.2016

Kabul edilen özetlerin bildirilmesi için son tarih: 25.03.2016

Tebliğlerin tam bir şekilde teslimi için son tarih: 15.06.2016

Kabul edilen tebliğlerin bildirilmesi için son tarih: 01.08.2016

Tebliğlerin son halinin teslimi için son tarih: 15.08.2016

Sempozyumun düzenlenme tarihi: 8-9.10.2016

لجان المؤتمر

İlmi İstişare Komisyonu:

Prof. Dr. Recep Şentürk, İSAR  Genel Koordinatörü Ve Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Medeniyetler İttifakı Enstitüsü Müdürü

Prof. Dr. Murtaza Bedir, İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dekanı

Prof. Dr. Burhan Köroğlu,  Bahçeşehir Üniversitesi Medeniyet Araştırmaları Merkezi

Prof. Dr. Candemir Doğan, İstanbul Aydın Üniversitesi Arapça Bölümü Başkanı

Dr. Abdussamet Bakkaloğlu, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hazırlık Sınıfları Koordinatörü

Dr. İbrahim Helalşah, İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Uluslararası Arapça Merkezi Müdürü

Dr. Ahmed Snobar, İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi, İSAR Vakfı Arapça Programı Akademik Müdürü

 

 

 

Düzenleme Komisyonu:

Dr. Ahmed Snobar/ İSAR  Arapça Programı Müdürü, Sempozyumun Genel Koordinatörü

Muhammed Akif Koç: İSAR  Müdürü

Akın İşleme: Marmara Üniversitesi Ar. Gör.

Mudar Hâc Fâris: Sempozyumun İlmî ve Akademik İşleri Koordinatörü

Ömer Kelhüseyin(İSAR):Sempozyum İdari İşler Sorumlusu

Dr. Enes Sermînî(İSAR): 29 Mayıs Üniversitesi

Âla el-Gazevî(EDEP): İstanbul Üniversitesi

Hüseyin Hasan el-İbrahim (İSAR)

Nasrullah Abduh (İSAR): 29 Mayıs Üniversitesi

Münzir Şeyh Hasan (İSAR): İstanbul Üniversitesi

Abdulkadir Halef (İSAR) : İstanbul Üniversitesi

Abdulkadir Gaşîm (İSAR): Marmara Üniversitesi

Ali el-Huveylî (İSAR)

İbrahim Mansur (İSAR): Marmara Üniversitesi

البرنامج

قريباً